Tuesday, 30 August 2005

Kempen Belog Merdeka '05 : Lua-Puluh Minit Sebelum Hali Medeka

Lua puluh minit lagi, sudah sampai kita punya negala punya Hali Merdeka .

Tiap-tiap tahun masa Hali Merdeka, seluluh Keh-El manyak jam. Selalu losak plen gua punya. Sini gua bagitau lu apa jadi tadi...

Mula-mula, gua ingat mau pegi kelab mau minum itu Haniken punya, tapi gua tak sampai keluar gua punya taman, gua punya kawan nama Hang Lipat call gua:

"Wahai Sang Mata! Tahukah bahawa jalanraya-jalanraya di seluruh Kuala Lumpur penuh sesak, kerana terlalu ramai rakyat Malaysia yang ingin meraikan Hari Kemerdekaan kami di Dataran Merdeka dan KLCC, sehinggakan mereka memenuhi jalanraya-jalanraya dengan Sang Kancil mereka?"

Wahlau, ini macam gua manyak tak syiok ooo. Gua punya plan mau pegi mabuk-mabuk sudah koyak. Takpe, gua pegi talipon satu lagi kawan gua. Ada halapan ada jalan yang tak 'jem'.

"Oi kawan! lu dekat mana?" gua cakap.

"Haiyar! Gua tengah 'jem' dekat itu manyak tinggi punya hai-weh dekat itu Ampang lar! Lepas toll manyak jem ooo!"

Habis. Rosak gua punya plen mau mabuk ini malam.

Masa itu, gua ingat, "Haiyar. malaslar mau keluar macam ini. Baik gua balik lumah tengok itu WWE punya Leseling."

Jadi, gua tak jadi keluar mabuk-mabuk. Gua telus pusing keleta, balik lumah. Tapi hor, masa itu gua ada lagi best punya idea.

Takde Haniken dekat kelab pun takpe. Gua boleh balik gua punya taman, duduk dekat luar, minum Haniken sorang-sorang. Lepas itu, masa pukul dua-belat, gua boleh tengok itu bunga api dekat itu KLCC.

Manyak cantek oooo...

MERDEKA! MERDEKA!!

No comments: